Hur du engagerar dina följare och attraherar nya kunder som älskar det du gör!

Fungerar sociala medier dåligt för dig? Är du trött på att få NOLL resultat på dina inlägg och allt ditt hårda arbete? Jag vill hjälpa dig sluta stressa över sociala medier och uppleva dess fulla potential.

Få det engagemang på förtjänar

Jag har studerat småföretagare som är framgångsrika i sociala medier, och dragit slutsatser som kan ta din närvaro online till nya höjder! Få fler personer att bry sig om dina inlägg och ge dig det engagemang du förtjänar.

 

Det verkliga syftet med sociala medier

Det verkliga syftet med sociala medier är att knyta kontakter och att vara sociala, att umgås och "prata" med varandra. Därför är det här även du ska lägga fokus, på att lära känna dn publik och skapa diskussioner. Få dina följare att dela med sig!

 

Din personlighet är en stor konkurrensfördel

Värdet av din personlighet kan du bara inte sätta en prislapp på. Låt din personlighet genomsyra allt du gör, med personliga anekdoter i dina inlägg. Du behöver inte vara perfekt (ingen gillar att följa den som är perfekt), utan dela gärna svårigheter och brister. 

 

Dina personliga erfarenheter är förmodligen det mest kraftfulla i din marknadsföring. Du har livserfarenheter som kan hjälpa dig "connecta" med dina följare, som verkligen är unika för just dig. Var inte rädd för att vara dig själv. 

 

Din personlighet är ditt varumärke

Ditt varumärke (din personlighet) är det som skiljer dig från dina konkurrenter. Det är omöjligt att kopiera!

Var tydlig i vad du gör, vad du tror på, och vem du vill tjäna, samt vad du inte gör, inte tror på och vem du inte tjänar. Det skapar förtroende för dig och din verksamhet.

Människor bygger inte lojalitet mot produkter utan mot varumärken och andra människor. Människor köper av människor, glöm B2B och B2C! Det är alltid H2H (human to human).

 

Att bygga ett framgångsrikt varumärke

Svara på följande frågor om dig själv och din verksamhet:

Din story - Vad gör dig unik?

Dina värderingar - Vad tror du på?

Din personlighet - Hur är du som person?

Din positionering - Vem är du för din kund?

Dina kunder - Vilka är dom? Vad behöver dom?

Ditt löfte - Vad är det för resultat du levererar?

Din USP - Vad skiljer dig från andra?

Din unika mekanism - Hur levererar du resultat? 

Din kvalité och utförande - Hur var upplevelsen med dig?

Prenumerera på denna 10-dagars mailkurs för att lära dig mer om:

  •  Varför sociala medier är så kraftfullt och varför du ska bry dig om din närvaro här.
  •  Hur du förstärker din personlighet så att dina följare kan lära känna dig bättre.
  •  80/20-regeln, där 80% av inläggen ska vara "pratsamma".
  •  Inspiration som hjälper dig komma igång att "brainstorma" inläggsidéer.
  •  Hur du marknadsför utan att "sälja".